پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228533
حذف 3 وزير با بيشترين رأي ابقاي 3 وزير با کمترين رأي!
تاریخ انتشار : 1396/05/24 16:43:21
نمایش : 2340
3 وزيري که بالاترين رأي اعتماد را در کابينه قبلي کسب کرده بودند، از کابينه جديد حذف شده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي طيب نيا، حميد چيت چيان و حسين دهقان سه وزيري که در دولت اول روحاني بيشترين راي اعتماد را از مجلس گرفتند به کابينه دوازدهم راه نيافتند.

علي طيب نيا وزير پيشنهادي دولت يازدهم براي تصدي وزارت اقتصاد و امور دارايي با کسب ۲۷۴ راي موافق، بيشترين راي را در بين وزراي تاريخ جمهوري اسلامي ايران کسب کرد. حميد چيت چيان گزينه پيشنهادي وزارت نيرو نيز با کسب ۲۷۲ راي بعد از طيب نيا بيشترين آراي موافق را کسب کرد. او نماينده مجلس در دوره سوم بود. چيت چيان قبل از تصدي وزارت نيرو در دولت يازدهم، مشاور عالي و قائم مقام وزارت نيرو در دولت نهم بود. حسين دهقان وزير پيشنهادي دولت اول روحاني براي وزارت دفاع هم با کسب ۲۶۹ راي موافق،در ميان وزرا جايگاه سوم را در کسب بالاترين راي اعتماد به خود اختصاص داد. دهقان دومين فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است و جانشيني وزارت دفاع در دولت‌هاي هفتم و هشتم را نيز در کارنامه خود دارد. اين سه وزير رتبه اول تا سوم بالاترين راي اعتماد را در دولت يازدهم کسب کردند اما براي حضور در کابينه دوازدهم دعوت نشدند.

جالب اينکه وزرايي که کمترين راي اعتماد را در دولت يازدهم از مجلس گرفتند به دولت دوازدهم دعوت و دوباره براي بررسي صلاحيت به نمايندگان معرفي شدند.

در بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت يازدهم کمترين راي را عباس آخوندي وزير پيشنهادي راه و شهرسازي کسب کرد. او توانست با ۱۵۹ راي به کابينه راه پيدا کند.

علي ربيعي وزير پيشنهادي براي تصدي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بعد از آخوندي دومين وزير دولت يازدهم است که کمترين آراي اعتماد مجلس را به خود اختصاص داد. ربيعي هم از آن دست وزرايي که از کابينه يازدهم به کابينه دوازدهم منتقل شده و در صف کسب راي اعتماد مجلس براي تکيه بر کرسي وزارت کار حضور دارد.

بيژن نامدار زنگنه وزير پيشنهادي دولت اول روحاني براي پست وزارت نفت بعد از آخوندي سومين وزيري است که راي اعتماد بسياري از نمايندگان را نتوانست کسب کند و تنها ۱۶۶ نماينده به او راي دادند. او تاکنون ۲۶ سال از عمر خود را وزير بوده و اگر اين بار هم بتواند راي اعتماد مجلسي‌ها را کسب کند، دوران وزارتش ۳۰ ساله مي‌شود.

سايت تيک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html